Snelle levering Bestel gemak Eigen productie Altijd scherpe prijzen

Wij staan voor je klaar

Heb je hulp nodig bij het bestellen? Of wil je vrijblijvend advies? Wij helpen je graag. Je kunt wellicht ook je antwoord hieronder op deze pagina vinden, zo niet, kun je ons natuurlijk ook altijd mailen of bellen.


Contact

Adres: Staalsteden 22 7547 TA Enschede
Telefoonnummer: 053 – 431 11 78
E-mailadres: [email protected]
KvKnr.: 06076639
BTWnr.: NL804007512B01

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 17:00
Zaterdag   gesloten
Zondag      gesloten


Veel gestelde vragen


Bestelling
Kan ik een product retourneren?

Dit is alleen mogelijk voor de producten die niet door ons op maat zijn gemaakt.

Voorwaarde voor het retourneren van dit soort producten is dat dit binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst plaats vindt (hierna zijn wij niet meer wettelijk verplicht om een retourzending te accepteren) . Het artikel moet onbeschadigd, compleet, ongebruikt en in de originele verpakking worden terug gestuurd.

Wordt aan deze voorwaarden voldaan ontvang je het aankoopbedrag (exclusief verzenkosten) terug. De kosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening.

Krijg ik een orderbevestiging als ik bestel?

Je krijgt direct per e-mail een bevestiging van je bestelling. Kun je deze niet direct vinden, kijk dan voor de zekerheid in je ‘ongewenste mail’ of ‘spam’. In deze e-mail staat je ordernummer, die je nodig hebt als je een vraag hebt over je bestelling. Aan de hand van dit nummer kunnen onze medewerkers direct meekijken in het systeem en het juiste antwoord geven op je vraag.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Heeft je bestelling nog niet de status ‘In productie’ of ´Verzonden´? Dan kun je nog annuleren. Dit doe je zo:

Log in op ‘Mijn account’ en ga naar ‘Mijn bestellingen’

Klik op het ordernummer dat je wilt annuleren

Kies bij ‘order’ voor ‘order annuleren’.

Je bestelling is nu geannuleerd. Je krijgt een bevestiging per e-mail.

Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen na het plaatsen van mijn bestelling?

In sommige gevallen kan dat, neem in ieder geval zo snel mogelijk contact met ons op.

Waarom een account aanmaken?

In jouw account kun je ontwerpen opslaan, later (verder) bewerken en/of bestellen. Ook kun je vanuit dit account de actuele orderstatus inzien en eenvoudig een order nabestellen.

Kleuren
Zijn de kleuren op mijn beeldscherm gelijk aan het printwerk?

Vaak is er geen verschil te zien, maar soms ontstaan er toch kleine verschillen. Kleine verschillen kunnen ontstaan omdat een computer een RGB kleuropbouw heeft en een printer een CMYK kleuropbouw.

Zwart?

Het klinkt misschien vreemd, maar zwart is niet altijd zwart. De opbouw van het zwart bepaald het gewenste resultaat. Voor grote vlakken adviseren we het volgende:
Warm black:C0%M60% Y30% K100%
Cool black:C60%M0% Y0% K100%
Rich Black:C50%M40% Y40% K100%

Let op: gebruik altijd 100% zwart (key) voor tekst.

Wit?

Wit printen wij niet. Hoe krijg je dan toch wit in je ontwerp?

Je kunt dit vergelijken met een ‘normale’ printer, deze print ook geen wit maar spaart het uit. Het papier is immers wit. Printen we een opdracht op dibond met rvs-look (dit materiaal is licht grijs) dan wordt alles wat je als wit ziet in je ontwerp in dit geval lichtgrijs. Indien wit een essentiële kleur is, printen we op wit materiaal.

Zijn er kleuren die ik beter niet kan gebruiken in mijn ontwerp?

Hoe hard we ook ons best doen om jouw kleuren er precies zo uit te laten zien als jij wilt, er zijn een aantal kleuren waarbij de kans op kleurafwijking een stuk groter is dan bij andere kleuren.

Vooral bij oranje en paarsblauwe kleuren is de kans iets groter dat de kleur in het ontwerp niet exact overeen komt met de kleur van de printer. Dit zijn kleuren die lastig te mixen zijn voor printers.

Wat is het verschil tussen PMS, RGB en CMYK?

PMS (Pantone) wordt gebruikt door professionals. Voordeel: kleurreferentie.

RGB zijn de kleuren waar beeldschermen uit zijn opgebouwd. De kleuropbouw bij drukkleuren (CMYK) is anders, dus bij overzetten kan kleurverschil ontstaan.

CMYK; De printer gebruikt deze kleuropbouw. Wanneer je jouw bestanden in CMYK aanlevert is de kans op kleurverschil dus een stuk kleiner dan wanneer het uit RGB kleuren is opgebouwd. Helaas kun je dit niet bij alle programma’s instellen.


Bestanden
Met hoeveel afloop moet ik rekening houden?

De vereiste afloop in de upload is een marge van standaard 1 centimeter aan elke zijde van het bestand. De afloop is nodig voor een optimaal eindproduct en ter voorkoming van witranden. Gebruik OPVULLEN indien formaat van geüploade bestand niet overeenkomt met benodigde formaat.

Hoe maak ik een cut contour?

Cut contour is een enkele gesloten vector contour, met als lijnkleur ‘cut contour’ (kleurtype steunkleur/spot colour, geen spaties in kleurnaam gebruiken). Een cut contour geeft aan waar en hoe exact gesneden/gefreesd wordt.

Je dient een snijlijn/cut contour te plaatsen voor alle vormen, anders dan rechthoek/vierkant.

Lever één bestand per onderdeel aan: geen ontwerpen combineren of meerdere dezelfde ontwerpen in één bestand plaatsen.

Bijvoorbeeld: je wilt graag 100 dezelfde cirkels. Wij ontvangen dan graag 1 bestand met 1 cirkel waarvan je 100 stuks bestelt (liever niet 1 bestand met 100 cirkels).

Wat als er een spelfout in het printwerk staat?

Bestanden die je zelf aanlevert of bestanden die door ME Print worden gemaakt en aan jou ter goedkeuring worden gemaild, dien je te controleren op spel- of grammaticafouten. ME Print is hier niet verantwoordelijk voor.

Tip: laat een ander het ook controleren.

Hoe weet ik of mijn resolutie hoog genoeg is?

– Professionele design programma’s hebben opties om te zien wat de resolutie van het bestand is. Wanneer het bestand op ware grootte in jouw design programma staat weergegeven adviseren wij een resolutie van minimaal 75 dpi.

– Let op! Wanneer de resolutie op 75 dpi staat geeft je dit echter nog geen zekerheid. Het kan zijn dat afbeeldingen, logo’s of teksten in je ontwerp oorspronkelijk een lagere kwaliteit hebben. Je kunt dit voorkomen door altijd de originele bestanden te gebruiken. Gebruik ook nooit afbeeldingen en logo’s die je van internet haalt. Dit geldt ook voor programma’s als Paint of Picasa, deze programma’s brengen automatisch de dpi’s terug.

– Onze dpi checker helpt je bij de beoordeling van de resolutie.

Betaling
Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Aangezien wij voornamelijk zaken doen met bedrijven, zijn alle prijzen in de webshop zonder BTW. In je winkelwagen wordt de BTW daar bij opgeteld.

Waarom staat ‘op rekening betalen’ niet bij de betaalmethodes?

Je wilt graag op rekening betalen, maar de optie staat er niet bij. Dit kan twee oorzaken hebben: Je hebt nog openstaande posten waarvan de betaaltermijn is verstreken, of de waarde van jouw bestelling ligt boven jouw limiet (standaard ingesteld op €250,-) Wil je toch op rekening betalen? Neem dan even contact met ons op. We gaan er vast en zeker samen uitkomen!

Tot welk bedrag kan ik de eerste keer op rekening bestellen?

Op rekening betalen kan de eerste keer tot een bedrag van €250,=

Bijkomende kosten: op rekening per e-mail (+ €7,50) of op rekening per post (+ €8,00)

Wat is de betalingstermijn voor het bestellen op rekening?

De betalingstermijn voor het bestellen op rekening is 14 dagen.

Wat is de betalingstermijn voor het bestellen op rekening?

Betalen kan op 5 manieren:

– iDeal of vooruitbetaling (gratis)
– Paypal (gratis)
– Creditcard (gratis)
– Achteraf; op rekening per e-mail (+ €7,50)


Productinformatie
Herroepingsrecht

Let op! Aangezien wij een “maat product” leveren, is het herroepingsrecht niet van toepassing op de verkoop aan zowel bedrijven als consumenten.

Wat is mijn garantie?

De garantie is afhankelijk van meerdere factoren:

– De print van een UV bord blijft langer mooi dan die van een bord beplakt met folie voorzien van inkt uit een solvent printer.

– De fabrikant van onze UV-inkt geeft aan dat de levensduur op de inkt bij buitengebruik 5 jaar is. Dit is echter niet de garantie op het complete product: materiaal en gebruik kunnen de levensduur verlagen.

Wat is UV-Printen?

De garantie is afhankelijk van meerdere factoren:

– De print van een UV bord blijft langer mooi dan die van een bord beplakt met folie voorzien van inkt uit een solvent printer.

– De fabrikant van onze UV-inkt geeft aan dat de levensduur op de inkt bij buitengebruik 5 jaar is. Dit is echter niet de garantie op het complete product: materiaal en gebruik kunnen de levensduur verlagen.

Verzending
Hoe verander ik de betaalwijze voor mijn bestelling?

Dit kun je heel gemakkelijk zelf regelen in je account op meprint.nl:
Ga naar ‘Mijn account’
Ga naar ‘Mijn bestellingen’
Ga naar de order waarvoor je de betaalwijze wil veranderen
Verander je betaling bij ‘Betaalwijze’

Hoe wijzig ik het afleveradres?

Dit kun je zelf aanpassen via je account. Ga in ‘Mijn account’ naar ‘Mijn bestellingen’ en klik op de betreffende order. Selecteer bij ‘Adresgegevens’ het afleveradres dat je wil hebben.

Let op: Heeft je order de status ‘Verzonden’? In dit geval kun je het afleveradres niet meer wijzigen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De levertijden per product vind je op de website. Zodra je een bestelling geplaatst hebt, geven wij aan wanneer je je printwerk kunt verwachten. Heb je nog niet besteld? Dan geven we per product de geschatte levertijd aan.

Nog niet besteld Ga naar het gewenste product op onze site, en stel je product samen. Als je jouw product samengesteld hebt, zie je de prijs en de verwachte levertijd.

Drukwerk besteld Zodra je bestelling de status ‘In productie’ heeft, krijg je een e-mail met daarin de levertijd. Vanaf dat moment vind je de levertijd ook terug onder ‘Mijn account’ > ‘Mijn bestellingen’. Je ziet dit als je klikt op het groene driehoekje voor je ordernummer